کلکسیون


   
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





بازی
طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تاریخ ایرانیان
خرید عینک آفتابی
بارسلونا و رئال مادرید
سرگرمی+جووور وا جووور
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلیکسیون و آدرس http://www.center1.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» تنظیم فاصله سطرها در ورد

تنظیم فاصله سطرها اصولاً در کادر Paragraph صورت می‌گیرد، اما ممکن است میانبرهایی در تولبارهای مختلف ورد وجود داشته باشد و شما نیز می‌توانید میانبرهایی به تولبارها به دلخواه اضافه کنید.

برای باز کردن کادر Paragraph در ورد 2003 به منوی Formatگزینه Paragraph مراجعه کنید و در ورد 2007 به بالا ، سومین مجموعه منوی Home مربوط به پاراگراف است. روبروی کلمه Paragraphیک فلش کوچک مشاهده می‌کنید که با زدن این فلش کوچک کادر Paragraphباز می‌شود. در همه ورژن‌های ورد نیز می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Alt+Oو سپس P استفاده کنید.

قسمت Spacingدر این کادر مربوط به تنظیم فاصله سطرها است.

قسمت Beforeفاصله پاراگراف را با سطر قبلی و قسمت After فاصله پاراگراف را با سطر بعدی مشخص می‌کند. در ورد 2007 به بالا معمولاً این مقدار به طور پیش‌فرض روی pt6 یا Auto قرار داده می‌شود که باعث ایجاد فاصله‌های نامطلوب بین سطرها می‌شود و حتی با زدن کلیدهای Ctrl+1، Ctrl+5 و Ctrl+2 هم حذف نمی‌شوند. برای حذف این فاصله‌های اضافی بین سطرها باید به این کادر مراجعه کنید و قسمتهای Beforeو After را برابر صفر قرار دهید.

 

قسمت اصلی قسمتLine Spacing است.

مقدار singleفاصله سطرها را به طور اتوماتیک و ساده قرار می‌دهد. کلید میانبر برای انتخاب این گزینه Ctrl+1 است.

مقدار 1.5 lines دقیقا یک و نیم برابر مقدار single را برای فاصله سطرها در نظر می‌گیرد. کلید میانبر برای انتخاب این گزینه Ctrl+5است.

مقدار Doubleدو برابر مقدار single است و کلید میانبر برای انتخاب این گزینه Ctrl+2است.

مقدار At least یک مقدار حداقل برای فاصله سطرها تعیین می‌کند و بسته به بزرگ و کوچک شدن فونتها فاصله سطرها برابر single می‌شود ولی اگر این مقدار از مقدار At least کمتر شود، فاصله سطرها برابر مقدار تعیین شده در At least خواهد شد.

مقدار Exactlyبدون توجه به سایز فونت، فاصله سطرها را دقیقاً برابر مقدار تعیین شده قرار می‌دهد.بنابراین ممکن است قسمتی از متنهای با فونت‌های بزرگ حذف شوند.

بهترین گزینه برای تعیین فاصله سطرها Multiple است. اگر مقدار Multipleرا برابر یک قرار دهید، فاصله سطرها single ، اگر آن را برابر 5/1 قرار دهید فاصله سطرها برابر 1.5 linesو اگر آن را برابر 2 قرار دهید فاصله سطرها برابر doubleخواهد شد. اما خوبی این گزینه این است که شما می‌توانید رنج وسیعی از اعداد را قرار دهید، مثلاً 1.7 یا 2.3. واحد این عدد pt یا همان pointاست که واحدی مخصوص نرم‌افزارهاست.

در صورت روشن کردن تیک مربوط به گزینه Don't add space between paragraphs of the same style همانطور که از نامش پیداست، فاصله‌ای که در قسمت After و Before تعیین شده است را بین پاراگرافهای هم استایل ایجاد نمی‌کند.

در ورد این امکان وجود ندارد که مستقیماً بتوانید فاصله سطرها را برابر یک سانتیمتر قرار دهید، ولی اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، تنظیم فاصله سطرها روی Exactly 28 pt فاصله‌ها را برای یک سانتیمتر قرار می‌دهد که این روش توصیه نمی‌شود. به جای آن، یک صفحه کامل تایپ کنید و فاصله سطرها را روی multiple تنظیم کنید و عدد مربوط به آن را اینقدر تغییر دهید تا مثلاً 20 سطر در 20 سانتیمتر قرار گیرند. این را هم در نظر داشته باشید که با کوچک و بزرگ کردن سایز قلم این عدد تغییر می‌کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : حامد نعمتی | تاريخ : چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |
» عناوين آخرين مطالب